(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.data-privacy-src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-64661083-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');

Ervaringen

Start ontwikkelen online scholingsaanbod

6 juni 2021|

Rondom Baaz verbreed haar scholingsaanbod door het ontwikkelen van cursussen in samenwerking met Onderwijz, de online academy voor docenten en leraren. Wij leveren een bijdrage op het gebied van gedragsvraagstukken en sociaal emotioneel leren. Er zijn vele mogelijkheden om gedragsproblemen [...]

Week tegen Pesten

21 september 2020|

200827-Lesinstructie-Beter-praten-def In samenwerking met de Kindertelefoon heeft Rondom Baaz een lesbrief ontwikkeld met een korte introductie van de Kindertelefoon, voor de leerlingen in het Praktijkonderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs. Klik op de link in de lesbrief en de digitale [...]

Ontwikkelprofielen in Profijt

7 september 2020|

Profijt en Rondom Baaz gaan samenwerken De zes ontwikkelprofielen van de Cirkel van Ontwikkeling komen in Profijt. In de Cirkel van Ontwikkeling zijn alle algemene competenties opgenomen en gegroepeerd in zes ontwikkellijnen. De zes ontwikkellijnen zijn: Werkhouding Omgaan met [...]

Bemoediging

1 december 2015|

Net gelezen: In de visie van Het Kind op goed onderwijs staat de ontwikkeling van de leerling centraal. Het uitgangspunt daarbij is dat de leerling hierbij intrinsiek gemotiveerd is, vanuit zijn behoefte aan relatie, competentie en autonomie. Leren gebeurt immers [...]

Geweldloos Verzet

1 december 2015|

Geweldloos Verzet (Non Violant Resistance – NVR) en Nieuwe Autoriteit als andere benadering om naar gedragsproblemen te kijken, is ontwikkeld door Haim Omer uit Israel. Het is in 2005 in Nederland geïntroduceerd en door diverse instellingen voor kinder-en jeugdpsychiatrie met [...]

Platform Onderwijs 2032

28 mei 2015|

Platform Onderwijs 2032 heeft zich gebogen over de toekomst van ons onderwijs. In het advies van het Platform staat dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen steeds belangrijker wordt. Het geldt als het centrale uitgangspunt voor het onderwijs. Het Platform spreekt zich [...]

Interesse

Hebt u vragen of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

Contact
Ga naar de bovenkant